האם כדורים נגד לחץ דם הצילו אנשים ממוות?

מיץ ירוק, שיבולת שועל מותססת וכוס מים. ארוחת הבוקר לאדם הבריא. צילום ירון מרגולין

 המחקר שהתפרסם ב-4 בדצמבר 2023 (December 4, 2023) התרחש החל מה-23 בפברואר 1994 עד 31 בדצמבר 2017 ובחן תמותה ומניעתה בקרב מועמדים למחלות לב עם יתר לחץ דם – ופוטנציאל למחלות לב וכלי דם (CVD).

האם הכדורים הנדחסים לגופם של סובלים מאבדן גמישות העורקים ויתר לחץ דם – להורדת לחץ דם בתחילת דרכם כמו: חוסם תעלות סידן (CCB; אמלודיפין amlodipine), מעכב אנזים הממיר אנגיוטנסין (ACE) (ליסינופריל lisinopril) או אלפא-  חוסם (דוקסאזוזין doxazosin), ומשתן מסוג תיאזיד (כלורטלידון chlorthalidone)

הצילו משהו ממוות ממחלות כלי דם?

התרופות מקבוצת הסטטינים להורדת כולסטרול יכולות להביא אותך למחלת כליות איומה, יתר חומצת שתן, כאבי שרירים, סוכרת וזו רשימה חלקית

המשתתפים במחקר חולקו באקראי לקבוצות כך שחלק קבלו בתחילת הדרך חומר משתן מסוג תיאזיד (15,002 חולים), CCB (8,898 חולים) או מעכב ACE (8,904 חולים. מדובר בכדורים נגד לחץ דם גבוה עם יחסי ציבור בינלאומיים ברמה של קוקה קולה וחומרי ניקוי.

התוצאה העיקרית שנרשמה הייתה תמותה ממחלות לב וכלי דם (CVD);  תוצאות משניות נרשמו אף הן, וכללו תמותה מכל הסיבות. אבל, רק מוות שקשור במחלות לב וכלי דם נרשם (CVD) בין המחלות הקטלנייות ולא קטלניות (במהותן זו תחלואה של גמישות העורקים CVD), אבל נסקרה גם תחלואה ותמותה ממחלת לב כלילית, שבץ מוחי, אי ספיקת לב, מחלת כליות סופנית ואפילו ממחלת הסרטן – ברקע של כולן אבדן גמישות העורקים ויתר לחץ דם [מחקר].

למאמרי עורקים גמישים – הסוד והדרך לזכייה בבריאות מחדש

Tsamba שתי כוסות גרגרי שעורה דגנים מלאים, רצוי אורגניים – מתכון צ'מפה למבקשים להחלים מאי ספיקת כליות.

כל מה שאתה צריך לדעת על מיקרו-תזונה – ויטמינים ומינרלים

לאחר 23 שנים – נתונים אלה נחקרו שוב ושוב, ואלה הם, להזכירך, נתונים ארוכי טווח, הראו הבדלים זניחים בכל נושא תמותה בקרב מבוגרים בעלי יתר לחץ דם שטופלו במשתנים מסוג תיאזיד, חוסמי תעלות סידן או מעכבי אנזימים הממירים אנגיוטנסין.

יש לזכור שמדובר במחקר שבדק כמעט 33,000 אנשים – תוצאה מדהימה נוכח יחסי ציבור כל כך מלאי הבטחה שפורסם ב-JAMA Network Open (Mortality and Morbidity Among Individuals With Hypertension Receiving a Diuretic, ACE Inhibitor, or Calcium Channel Blocker A Secondary Analysis of a Randomized Clinical Trial) ומצוטטים בקנאות דתית ע"י אמצעי התיקשורת והרופאים שלנו.

 מחקר ALLHAT לטיפול בהורדת לחץ דם והורדת שומנים בדם למניעת התקף לב נועד להשוות את התמורה של חומרים כימיים ראשוניים להורדת לחץ דם עם חוסם תעלות סידן (CCB; אמלודיפין), מעכב אנזים הממיר אנגיוטנסין (ACE) (ליסינופריל) או אלפא-  חוסם (דוקסאזוזין), ומשתן מסוג תיאזיד (כלורטלידון).

התוצאה העיקרית המשולבת הייתה נוכחות של מחלת לב כלילית קטלנית (CHD) או אוטם שריר הלב (MI).

 לאחר 23 שנים, שיעורי התמותה מ-CVD ל-100 אנשים היו 23.7, 21.6 ו-23.8 בקבוצות המשתנים, ה-CCB ומעכבי ACE, בהתאמה.  יחסי הסיכון המתואמים היו 0.97 עבור CCB לעומת משתנים ו-1.06 עבור מעכבי ACE לעומת משתנים.

למרות שהסיכון לתמותה משבץ ולשבץ לאחר אירוע קטלני ובלתי קטלני הייתה גבוה יותר בקבוצת מעכבי ACE בהשוואה לקבוצת המשתנים (יחסי סיכון מותאמים 1.19 ו-1.11, בהתאמה), עלייה זו כבר לא הייתה משמעותית רושמים החוקרים [מחקר].

מחקר נוסף קצר יותר לאורך  8-13 שנות מעקב לא הפתיע את החוקרים לאחר שתיקף והראה נתונים דומים או בעלי הבדלים זניחים ובלתי משמעותיים בתמותה בין קבוצות הטיפול, ציינו החוקרים [מחקר].

יתר לחץ דם – שינוי פרדיגמה וגישות חדשות – לחץ דם גבוה וטיפול טבעי ללא תרופות לאחר שטיפול תרופתי נערץ כשל

תוספת עשר שנים ויותר נרשמה בקרב אנשים שהעדיפו מעבר לתפריט החלמה,

לפעילות שמקדמת גמישות עורקים [מקור1, מקור2, מקור3].

למאמרים מאת ירון מרגולין

ההשפעה להורדת יתר לחץ דם (blood pressure BP) של דיאטת DASH היא אורח חיים תזונתי למניעת ובקרת יתר לחץ דם – דיאטת DASH צוינה לראשונה לפני יותר מ-20 שנה, כאשר הניסוי הקליני הראשון של דיאטת דש, שהיה ניסוי האכלה מבוקר, בדק את ההשפעות של 3 דיאטות שונות על רמות לחץ הדם.  הדיאטה ה"משולבת", שהייתה עשירה בפירות, ירקות ומוצרי חלב דלי שומן, המכונה כיום דיאטת "DASH", הפחתה את הלחץ הסיסטולי (SBP) ואת הלחץ הדיאסטולי (DBP) בהשוואה הן לביקורת והן לפירות – ו  -דיאטות ירקות [מקור].  מאז,

ניסויים קליניים שונים העלו כי דיאטת DASH לבדה אינה מספיקה.

הידע שלנו הולך ומתרחב כל הזמן והנושא היה ל

מאבק על גמישות העורקים והפחתת הומוציאסטין ומחמצנים

[מקור]. במהלך השנים האחרונות הוכנסו או שינויים אחרים נוספים לאורח החיים, כגון הגבלת אשלגן, חלבון מהחי, פירות, סוכר פירות, פחמימות ריקות – תוספי מזון וסיבים תזונתיים – ירידה במשקל החלה להיחשף באופן טבעי והוצגה דרישה לישיבה קצרה בשמש ופעילות גופנית.

שינויים אלה הוכחו יעילים להפחתת לחץ דם במגוון רחב של רמות לחץ דם [מקור1, מקור2, מקור3, מקור4, מקור5].

האם נתונים אלה ישפיעו על חלוקת הכדורים?

האם יותר אנשים יניעו עצמם לשינוי איכות חייהם?

נשארו לך שאלות 

אשמח להשיב על כל שאלה 

לטופס פנייה ישירה אל ירון מרגולין – נא להקליק – כאן  

בבקשה לא להתקשר משום שזה פשוט לא מאפשר לי לעבוד – אנא השתמשו באמצעים שלפניכם –

    שמי Name:


    טלפון phone:


    דוא"ל (כדי שאוכל להשיב לך מכל מקום בעולם) Email:


    איך אני יכול לעזור לך How can I help you:


    אפשר לקבל את בדיקות הדם החריגות שלך Exceptional laboratory tests:


    למען הסר ספק, חובת התייעצות עם רופא (המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי של כל מטופל או שלך) לפני שימוש בכל תכשיר, מאכל, תמצית או ביצוע כל תרגיל. ירון מרגולין הוא רקדן ומבית המחול שלו בירושלים פרצה התורה כאשר נחשפה שיטת המחול שלו כבעלת יכולת מדהימה, באמצע שנות ה – 80 לרפא סרטן. המידע באתר של ירון מרגולין או באתר "לחיצות ההחלמה" (בפיסבוק או MARGOLINMETHOD.COM ), במאמר הנ"ל ובמאמרים של ירון מרגולין הם חומר למחשבה – פילוסופיה לא המלצה ולא הנחייה לציבור להשתמש או לחדול מלהשתמש בתרופות – אין במידע באתר זה או בכל אחד מהמאמרים תחליף להיוועצות עם מומחה מוכר המכיר לפרטים את מצבו הבריאותי הכללי שלך ושל משפחתך. מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא מוסמך או רוקח בכל הנוגע בכאב, הרגשה רעה או למטרות ואופן השימוש, במזונות, משחות, תמציות ואפילו בתרגילים, או בתכשירים אחרים שנזכרים כאן.

    For the avoidance of doubt, consult a physician (who knows in detail the general health of each patient or yours) before using any medicine, food, extract or any exercise. The information on Yaron Margolin's website or the "Healing Presses" website (on Facebook or MARGOLINMETHOD.COM), in the above article and in Yaron Margolin's articles are material for thought – philosophy neither recommendation nor public guidance to use or cease to use drugs – no information on this site or anyone You should always consult with a qualified physician or pharmacist regarding pain, bad feeling, or goals and how to use foods, ointments, extracts and even exercises, or other remedies that are mentioned as such

    מאמרים אחרונים

    נשלח ב כללי

    כתיבת תגובה

    Or

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    *